sva1202

Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Onsdag den 15 september ...

Av Fröken P - 14 september 2010 15:34

        


... någonting är fel ... mycket tokigt ... alltså: jag får inga mail från er alls!

Och nu bränns det verkligen ... vi går imorgon in på den 4:e onsdagen och det vill säga 12:e lektionen utan produktion från några av er ... INTE BRA ... INTE BRA ALLS!!! Uppsträckning, om jag får be, tack!!!


Imorgon ska ni fortsätta se filmen "Döda poeters sällskap"   

... och Åsa hälsar er välkomna i sal H309 (samma som förra veckan) kl 14.45


Därefter skall filmanalys enligt tidigare utdelat material insändas till mig!

  


Förra veckan fick ni info ang läxor:


Till imorgon skulle ni förbereda ett fest-/högtidstal (ca 3 minuter) och sända mig manuskriptet! Jag har inte fått några manuskript! Men sänd dem för all del nu ...  


Ni fick info om PROJEKT STRINDBERG där schemat ser ut som följer:


v 39 Seminarium gällande Strindbergs liv & verk samt "Ett halvt ark papper" uppgift 1a) muntligt och redovisning av uppgift 1b) skriftligt!


v 42 Redovisning av "Fröken Julie" uppgift 2a) skriftligt!


v 45 Seminarium gällande "Hemsöborna" uppgift 3a) muntligt och redovisning av uppgift 3b) skriftligt!


Tyvärr är jag sjuk ...   ... och jag klarar dessvärre inte av att hålla lektion imorgon med snuva, hosta och feberfrossa! VIKARIE FINNS EJ TILLGÄNGLIG, VARFÖR NI EFTER FILMEN STUDERAR PÅ VALFRI PLATS OCH INSÄNDER LÄXOR TILL MIG SNARAST! Därför kan jag inte heller - såsom utlovat - ge er "Fröken Julie" - men, jag meddelar här på bloggen så fort som jag har den tillgänglig för er!!!


Glöm ej bort ...:


- v 43 Ordprov: jobba vidare på egen hand i häftet!


- "Språkporten": kapitel 5 och 6 är kvar och kapitel 6 är en perfekt förberedelse inför NpSvB! Säg bara till så plockar jag fram kontroll-/test-material för kapitlen! Ni har väl alla redan hämtat "Språkporten" hos Jakob i källaren, eller hur ...?


- "Hemsöborna" måste ni låna själva från något bibliotek!


Hälsningar,

Fröken P - med en näsduk i näven, febrig och eländig ... och undrande ("-VAR ÄR ALLA LÄXOR FRÅN ELEVERNA?")  


PS: Om jag har glömt något, så är det bara att maila mig och fråga!!!








 
 
Ingen bild

Alaa, Mohammed och Ahmed

15 september 2010 13:50

Vi saknar dig vår bästa svenskalärare. Krya på dig. Hoppas att du blir frisk snart och att vi får se ditt vackra leende igen.

MVH

Dina tre underbara elever

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken P - 8 december 2010 05:57

... glömde säga att: I MIN MAIL-BOX FINNS JUST INGENTING IDAG! MEN, NI ÄR VÄLKOMNA ATT FYLLA DEN MED DIVERSE ALSTER FRAM T O M FREDAG DEN 10 DECEMBER (NOBEL-DAGEN)!    //Fröken P ...

Av Fröken P - 8 december 2010 05:45


Hej allihopa! Såsom överenskommet har vi då idag ingen undervisning, eftersom ni har annat för er och jag behöver delta på klasskonferens en del av tiden idag! Vill också passa på att påminna om att på fredag infaller Nobeldagen: den 10 decemb...

Av Fröken P - 21 november 2010 03:43


     ... ja, nu är det inte mycket kvar av kursen ...   Kolla tillbaka här i bloggen och se vad som ska göras! Inlämning av eventuella rest-uppgifter måste ske senast v 49! Därefter sätts betyg!   Nästa onsdag vill jag att ni lämnar in ...

Av Fröken P - 16 november 2010 20:12


     Go'kväll, mina herrar, Jag vill bara önska Er ett varmt LYCKA TILL imorgon! GLÖM INTE VAD JAG HAR SAGT! GLÖM INTE VAD NI SKA GÖRA!Jag ska försöka vara i aulan vid skrivstart och meddela skrivvakterna hur jag vill ha era prov sedan när ni...

Av Fröken P - 7 november 2010 14:37


  Kunskapens äpple leviterar!   Jag kommer att finnas på plats i vårt klassrum på onsdag eftermiddag kl 14.40 - även om det är studiedag för gymnasieskolan!   Kommer det inte några elever kl 14.40 så fortsätter jag min studiedag!   För ...

Ovido - Quiz & Flashcards